نگاه قضاوت گرایانه به بیمار مبتلا به ایدز

خرید بک لینک

داشتم به مناسبت روز جهانی ایدز، داستان مبتلایان به این بیماری رو در اینترنت می خوندم که برخی از اونا خیلی متاثرم کرد. از جمله طرد بیماران از خانواده، نپذیرفتن بیمار ایدزی در برخی از بیمارستانها،اخراج کودک از مدرسه و ...

مهم ترین نکته ای که توجهم رو جلب کرد، این بود که خیلی از این بیماران، بدون اینکه کوچکترین نقشی در بیمار شدنشون داشته باشن، به نوعی قربانی فرد دیگه ای هستن، مثل این می مونه که کسی توی یه ماشینی نشسته که راننده اون به دلیل رعایت نکردن اصول رانندگی، تصادف می کنه و اون آدم هم آسیب می بینه. بعد بجای اینکه دیگران بیان و کمکش کنن، بگن که خوب می خواست حواسش باشه تا تصادف نکنه. آیا این نگاهی انسان دوستانه و منصفانه است؟

واکنشهای نادرست نسبت به این افراد و زدن برچسبهایی مثل بی بند و بار جنسی و ... در جامعه باعث میشه که خیلی ها تمایلی ندارن که بیمار بودنشون رو به دیگران مطرح کنن و همین موضوع می تونه آسیب زننده باشه.

بیاین بجای اینکه ندونسته و سریع قضاوت کنین و برخوردهای نامناسبی داشته باشین،اول از همه سطح اطلاعات علمیتون رو بالا ببرین و به دیگران هم کمک کنین که آگاهی بیشتری پیدا کنن تا اگر با چنین افرادی مواجه شدن، بدونن که اونا بیشتر از هر چیزی به حمایتهای دیگران نیاز دارن. بخشی از این برخوردها به ترسهای بی مورد بر می گرده که پشت اون ترسها هیچ گونه آگاهی درستی وجود نداره.

فاطمه نصیری- مشاور کد 2880 صدای سلامت

تعیین وقت مشاوره از طریق تلگرام

@Fnasir

شماره های تماس

9099070036-9092301919

برای تغییر قدمی برداریم...

ما را در سایت برای تغییر قدمی برداریم دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 89 تاريخ: دوشنبه 15 بهمن 1397 ساعت: 16:52

صفحه بندی